آپدیت جدید IOS 17.5 آیفون

آپدیت جدید IOS 17.5

درود بر دنبال کنندگان فروشگاه گیفت کارت گیمیتو، ما اومدیم با یک پست آموزشی بسیار جذاب و کاربردی در حوزه گوشی های آیفون و آپدیت جدید شرکت اپل؛ اگر شما هم از طرفداران گوشی آیفون باشید، می‌دانید که آپدیت جدید IOS 17.5 وارد بازار شده است. این نسخه بهینه شده ios 17  است و باگ های موجود آن را از بین برده است. این نسخه برای عموم قابل دانلود است و می‌توانید به عنوان یک گزینه بسیار جذاب و کاربردی لحاظ شود. دقت کنید که در ادامه لیست گوشی هایی که توانایی بهره‌‌مندی از آپدیت جدید آیفون را دارد بررسی خواهیم کرد و سپس تغییرات به وجود آمده را مرحله به مرحله تحلیل خواهیم کرد. قبل از آپدیت سیستم عامل گوشی آیفون خود حتما از دسترسی به اینترنت بین الملل اطمینان حاصل فرمایید تا با چالش مواجه نشوید.

آپدیت جدید IOS 17.5 برای چه گوشی هایی عرضه شده است؟

 هر زمان که آپدیت جدید گوشی آیفون عرضه می‌شود، دستگاه هایی که توانایی استفاده از آن را دارند محدود می‌شوند. معمولا آپدیت سیستم عامل آیفون توسط خود گوشی و دیگر پلتفرم های فعال آن هشدار داده خواهد شد. با این حال برای گوشی های ما زیر آپدیت جدید IOS 17.5 قابل استفاده می‌باشد.

  • آیفون 15 در تمامی ورژن ها
  • آیفون 14 در تمامی ورژن ها
  • آیفون 13 در تمامی ورژن ها
  • آیفون 12 در تمامی ورژن ها
  • آیفون 11 در تمامی ورژن ها
  • آیفون ایکس اس
  • آیفون ایکس آر
  • آیفون اس ای 2022
  • آیفون اس ای 2020

آپدیت جدید IOS 17.5 برای چه گوشی هایی عرضه شده است؟

مهمترین تغییرات آپدیت جدید IOS 17.5 چیست؟

زمانی که در سایت رسمی کمپانی اپل به دنبال آخرین تغییرات آپدیت جدید IOS 17.5 میگردید به یک نکته بسیار جذاب دست پیدا خواهید کرد و آن هم رفع باگ های امنیتی آپدیت 17 سیستم عامل آیفون بود. متاسفانه در نسخه قبلی احتمال جاسوسی و همچنین دسترسی غیر قابل تشخیص برنامه ها به اطلاعات مکانی و همچنین صدای دستگاه بیشتری بود که به صورت کامل رفع شده است. اما این آپدیت قرار نیست که یک آپدیت ساده باشد و رنگ و لا آب آیفون را بسیار تغییر داده است. در ادامه مهمترین تغییرات هر یک از برنامه ها را بررسی خواهیم کرد. اما نکته بسیار مهمی که باید مد نظر قرار دهید، خرید گیفت کارت اپل آیتونز برای دسترسی بهتر و عمیق به تمامی برنامه ها می‌‌باشد که در بخش‌های بعدی به صورت دقیق بررسی خواهیم کرد.

1.    اضافه شدن والپیپر جدید

اگر شما به تصاویر زمینه خود اهمیت میدهد و به دنبال یک تصویر زمینه جذاب هستید، در آپدیت جدید IOS 17.5 یک تصویر جدید زمینه اضافه شده است که حجمی در حدود 1 گیگبایت دارد. این تصویر زمینه بسیار جذاب است و می‌تواند گوشی شما را برای مدت زمانی طولانی خاص نگه دارد. این تصویر زمینه با اهدافی خاص جهت احترام به جامع ال جی بی تی کیو پلاس اضافه شده است و دارای مفاهیم بسیار زیادی است که در این بخش قصد بررسی آن را نداریم. این ست جدید در اپل واچ شما نیز قابل استفاده است و می‌تواند به عنوان یک تم خاص مورد استفاده قرار گیرد. دقت کنید که این تم دارای مفاهیم خاص جنسیتی است که بهتر است در نصب آن دقت فرمایید. این والپیپر در نسخه ios 10 به بالا قابل نصب است و قابلیت شخصی سازی بسیار زیادی نیز به دنبال دارد.

2.    عملکرد باتری و همچنین سرعت دستگاه افزایش پیدا کرده است

همانطور که می‌دانید موضوع سلامت باتری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و حتی در زمان خرید و فروش آیفون نیز به آن اشاره می‌شود. خوشبختانه در آپدیت جدید IOS 17.5 به این موضوع پرداخته شده است و تمام تلاش کمپانی اپل بر این است که سلامت باتری را در بالاترین میزان ممکن حفظ کند. با تغییر نحوه و میزان برنامه های مختلف نیز موفق شده که سلامت باتری آیفون را برای طولانی مدت بالا نگه دارد.

زمانی که در نسخه جدید آیفون را نصب می‌کنید، متوجه خواهید شد که سرعت گوشی شما اندکی بیشتر شده است و این موضو به دلیل قابلیت بهترین جا به جایی بین برنامه های مختلف و حتی بازی کردن می‌‌باشد. البته اگر بازی های سنگین مانند کالاف دیوتی استفاده کنید، این موضوع را بهتر درک خواهید کرد. عملکرد باتری گوشی نیز در زمان بازی کردن بهتر شده است و اگر به شارژ باشد گوشی کمتر داغ می‌کند.

3.    اضافه شدن قابلیت Tracking Notification

به جرات می‌توان گفت که مهمترین قابلیت آپدیت جدید IOS 17.5 که توسط کمپانی اپل اضافه شده است، قابلیت هشدار رهگیری می‌‌باشد. در صورتی که یک وسیله به صورت Air tag در هر پلتفرمی و با هر سیستم عاملی بخواهد لوکیشن شما را به صورت پیوسته رهگیری کند، گوشی آیفون شما هشدار خواهد داد. این قابلیت برای افراد سرشناس و همچنین نوجوانان بسیار حائز اهمیت خواهد بود و می‌تواند حریم شخصی افراد را به صورت قابل توجه افزایش دهد. نکته بعدی که باید به آن اشاره نماییم، امکان شخصی سازی نوع هشدار آن می‌‌باشد که برای افراد مختلف حائز اهمیت می‌‌باشد.

حتی گوشی شما می‌تواند با استفاده از تنظیمات خاص دیگر دستگاه های رهگیری و همچنین جاسوسی که در کنار شما قرار می‌گیرد را شناسایی کند. سیستم این موضوع نیز بسیار ساده است و گوشی آیفون شما به دنبال امواج کوتاه برای ارسال لوکیشن و اطلاعات شما به صورت مستمر می‌‌باشد که در صورت شناسایی هر یک به شما هشدار خواهد داد و از وجود چنین دستگاهی آگاه می‌شوید. حتی اگر برنامه های نصبی شما بخواهند جاسوسی شما را در پس زمینه انجام دهند و موقعیت مکانی شما را به اشتراک بگذارند، به سرعت این موضوع اطلاع داده می‌شود.

اضافه شدن قابلیت Tracking Notification

4.    بهینه سازی اپل پادکست و هوم پاد اپل

اگر از طرفداران پادکست و کتاب آنلاین می‌باشید در آپدیت جدید IOS 17.5 چندین طرح جذاب برای شما در نظر گرفته شده است که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. امکان شخصی سازی بهتر فضای اپل پادکست و گوش دادن به پادکست به صورت آفلاین از مهمترین مواردی است که می‌تواند آن را بررسی کرد. البته رابط کاربری این دو اپ پرطرفدار نیز تغییر کرده است و هر شخص می‌تواند با توجه به نیاز خود از آن بهره‌مند شود و استفاده کند. دقت کنید که این دو بخش برای کسانی که زبان انگلیسی قوی دارند، تغییرات بیشتری کرده است که پیشنهاد می‌کنیم خودتان هر یک را به صورت مجزا بررسی کنید و تغییرات ارائه شده را در بخش نظرات با ما و دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید.

5.    اضافه شدن قابلیت Repair State

یکی از مهمترین چالش هایی که افراد زمانی است که قصد خرید گوشی آیفون دارند. نمیدانند که این گوشی آیفون آیا قبلا باز شده است و یا نه. از طرفی این گوشی آیفون تعمیرات سنگین انجام داده است و یا خیر. این قابلیت به شما کمک خواهد کرد که تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را در این رابطه به دست آورید. از طرفی هر وقت گوشی آیفون خود را به یک مرکز تعمیر گوشی آیفون میدهید دیگر نیاز نیست که نگران غیر فعال شدن حالت Find My iphone باشید.

 با استفاده از این قابلیت به سادگی گوشی خود را ارسال خواهید کرد و در زمان نیاز نیز لوکیشن آن را بررسی کنید. دقت کنید که این قابلیت با توجه نوع گوشی متفاوت است و می‌تواند در چند حالت مختلف شخصی سازی شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم که با جستجوی نام آن و دسترسی سیری به گوشی خود بخواهید که به صورت دقیق نحوه فعالیت خود را برای شما شرح دهد.

6.    اضافه شدن بازی اختصاصی به اپ اخبار آیفون

اگر یک معامله گر بازار مالی باشید به اخبار جهانی علاقه خاصی خواهید داشت. یکی از بهترین منابعی که می‌توانید از این اخبار بهره‌مند شوید نیز اپ news آیفون است که با چندین آپدیت همراه بوده است. شما می‌توانید زمانی که منتظر اخبار اقتصادی هستید و یا موضوعی خاص را پیگیری می‌کنید به بازی نیز دسترسی داشته باشید. این بازی می‌تواند مزایای بسیار جذابی برای شما به دنبال داشته باشد. البته جدول بندی امتیازات و همچنین شرایط ویژه که اضافه شده بازی اختصاصی در اختیار خواهد داشت جذاب است و بهتر است که هر شخص به صورت شخصی آن را کشف کند. در این صورت می‌تواند بازدهی بهتری به دست آورد.

اضافه شدن بازی اختصاصی به اپ اخبار آیفون

7.    کاهش نقش اپ استور

اگر بخواهیم یکی از بزرگترین تغییرات آپدیت جدید IOS 17.5 بررسی کنیم، باید به کم رنگ شدن نقش اپ استور اشاره نماییم. در گذشته شما برای این که بتوانید یک برنامه را دانلود کنید، لازم بود که از طریق اپ استور و یا چند برنامه مجاز که کمپانی اپل آن را تایید می کرد، به هدف خود دست پیدا کنید. اما در حال حاضر کاهش نقش اپ استور کاملا ملموس است و شما می‌توانید از وب سایت سازنده برنامه نیز آن را دانلود کنید. البته که این بخش کامل نیست و می‌تواند چند حالت دیگر نیز به دنبال داشته باشد. در صورتی که شرکت اپل یک برنامه خاص را تایید کند، دسترسی شما به سایت مرجع آن نیز باید با توجه دستور اپل و مسیر اختصاصی آن باشد. در غیر این صورت امکان نصب مستقیم برنامه را نخواهید داشت. حتی برای آپدیت برنامه نیز به خدمات شما محدود خواهد بود.

8.    بهینه سازی اپ های اصلی آیفون

زمانی که آپدیت جدید IOS 17.5 منتشر شد یک نکته بسیار جالب و ملموس در آن قابل بررسی بود و آن هم تغییر برنامه های بنیادین و اصلی آیفون می‌‌باشد. به عنوان مثال اپل واچ و یا اپل تی وی تغییراتی کرده است که تمامی آن ها در راستای بهینه سازی استفاده کاربر تعریف خواهد شد. پس از آپدیت جدید IOS 17.5 به شما پیشنهاد می‌کنم که تمامی برنامه های اختصاصی آیفون را باز کنید و آن را با گذشته مقایسه نمایید. قطعا عملکرد جدید آن برای شما بسیار جذاب خواهد بود و می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند. البته اگر زبان انگلیسی خود را اندکی تقویت کنید و از اپ اخبار آن نیز استفاده نمایید.

مشکلات و باگ آپدیت جدید IOS 17.5

بر اساس آخرین بررسی های انجام شده، آپدیت جدید IOS 17.5 یک الی دو باگ امنیتی دارد که روی گوشی های قدیمی به وجود آمده است. اگر آیفون شما از مدل آیفون 12 به بالا می‌‌باشد احتمال مشاهده باگ بسیار کم است. باگ منتشر شده نیز دسترسی به حافظه پنهان آی کلود است که برای برخی از افراد بازیابی شده است. دقت کنید که اطلاعات بازیابی شده در حد بک آپ می‌‌باشد و مشکلات جدی به دنبال ندارد. در صورتی که با نصب آپدیت جدید IOS 17.5 دچار مشکل شدید، از طریق بخش تنظیمات می‌توانید همه چیز را به حالت اولیه خود باز گردانید و بدون مشکل ز خدمات گوشی آیفون خود بهره‌مند شوید.

متاسفانه داخل فضای مجازی کسانی که با آپدیت جدید IOS 17.5 آشنایی کامل ندارند، اطلاعات اشتباهی را مطرح می‌کنند. به عنوان مثال بازیابی تمامی عکس های پاک شده از سال 2014 تا به الان که از اساس اشتباه است. برخی موارد حافظه گوشی آیفون اطلاعاتی را نمایش میدهد که شاید خیلی جذاب نباشد. این باگ امنیتی بعد از 2 ساعت اول انتشار آپدیت جدید IOS 17.5 حل شد و کسانی که الان آن را دانلود می‌کنند چنین چالشی نخواهند داشت.

سخن پایانی

در این پست آموزشی به صورت اجمالی اما کاربردی برخی از مهمترین ویژگی های آپدیت جدید IOS 17.5 بررسی کردیم. در صورتی که استفاده از فیچر و تغییرات جدید آن برای شما سخت می‌‌باشد، در بخش نظرات نیاز خود را با ما مطرح سازید. در این صورت همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما عزیزان ثبت خواهند کرد. اگر بخواهیم یک جمع بندی اجمالی و کاربردی از آخرین تغییرات آپدیت جدید IOS 17.5 ارائه دهیم، باید بگوییم که رابط کاربری سریع و همچنین بهینه سازی امنیت سیستم عامل آیفون موجب شده است که استفاده شما از آن به صورت قابل توجهی راحت و امن شود.

در صورتی که از مطالعه این پست آموزشی لذت بردید، خوشحال می‌شویم که از طریق شبکه های اجتماعی خود آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید. فروشگاه گیفت کارت گیمیتو به صورت تخصصی خدمات مربوط گیفت کارت را ارائه خواهد داد و برای کسانی که در حوزه بازی فعال هستند، کلی خدمات جذاب خواهد داشت. از طرفی قیمت مناسب و همچنین پشتیبانی 7/24 نیز موجب شده است که استفاده از این خدمات در بهترین حالت ممکن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *